4 tips voor wandelaars. Van schoenen tot sokken!


De herfst is gearriveerd en daarmee het wandelen in bijvoorbeeld het bos ook. Hou je van wandelen of lekker lopen met je bijvoorbeeld je hond in het bos? Dan hierbij 4 tips voor jou! 

1. Schoenen, maar welke?

Schoenen zijn er in verschillende soorten, maten, kleuren en prijzen. Maar hoe kies je nou de goede? Eerst is het belangrijk om voor jezelf te bedenken hoe fanatiek en waar je wilt gaan lopen. Ga je bijvoorbeeld veel lopen in het bos en om onverharde wegen? Dan is het slim om te kijken naar goede stevige wandelschoenen dit wat hoger zijn. Hiermee kun je namelijk goed lopen op onverharde en soms modderige paden. Ga je meer op harde wegen lopen? Dan hoeven je schoenen niet hoger te zijn. Let er in ieder geval op dat je schoenen meteen goed zitten. Denk niet dat ze heel erg uit zullen lopen. Je gaat er veel op lopen en als ze dus niet meteen goed zitten ga je er spijt van krijgen…

2. Welke sokken zijn nou echt goed?

Goede sokken zijn erg belangrijk tijdens het wandelen. Sokken zorgen er namelijk voor dat je voeten niet (of wel) gaan zweten. Als je voeten niet zweten blijven je voeten droog, wat uiteindelijk weer blaren voorkomt. Ben je van plan lang te lopen? Zorg dat voor goede stevige naadloze sokken van speciaal waterdicht kunstvezel. Wil je liever sokken die goed zitten niet afzakken en je buiten het wandelen ook aan kan? Kijk dan eens naar de enkelsokken van SOLIT. SOLIT heeft zowel witte als zwarte enkelsokken voor zowel dames als heren!

3. Weer een blaar… Hoe voorkom je blaren?

Een blaar kan al snel roet je in wandeling gooien. Een blaar hoeft niet eens groot te zijn om het wandelen te belemmeren. Tenslotte is bij een blaar voorkomen beter dan genezen, maar hoe voorkom je ze? Makkelijke manieren om blaren te voorkomen zijn het verwijderen van eelt, het kort houden van je nagels en het wassen van je voeten met koud water zonder zeep. Hierdoor blijven je voeten stevig en niet geïrriteerd. Toch een blaar? Het beste middel is dan een goede blarenpleister om te pijn te verzachten en de blaar niet erger te maken.

4. Energie met energierijke snacks

Energie is natuurlijk erg belangrijk tijdens een goede wandeling. Goede snacks waarvan je energie krijgt zijn bijvoorbeeld M&M’s, noten, rozijnen, etc. Buiten deze snacks is een goede boterham of sandwich natuurlijk ook erg goed voor energie. Denk bijvoorbeeld aan een boterham met kipfilet, avocado of ham. 

Tip: bij de afstand van je wandelingen niet te snel op



x