Vóór 17:00 besteld = morgen in huis*
Gratis verzending vanaf €35
Al 5000+ tevreden klanten
Betaal achteraf met Klarna
Gratis retourneren
Klanten beoordelen ons met een 4.6 / 5

Veelgestelde vragen

Op deze pagina vind je antwoord op de meest gestelde vragen.

Staat jouw antwoord er niet tussen en heb je een andere vraag?

Neem contact met ons op!

Waar gaat jouw vraag over?

Bestellen en bezorgen

SOLIT verstuurt alle pakketten die op werkdagen vóór 17.00 besteld dezelfde dag nog! Het komt nog wel eens voor dat bestelling bij PostNL vertraagd zijn. Helaas hebben wij hier geen invloed op.

Houd je Track & Trace goed in de gaten. Heb jij jouw bestelling na 3 dagen nog niet ontvangen? Neem dan contact met ons op!

Zit er in jouw bestelling een pre-order? Houd er dan rekening mee dat jouw gehele bestelling pas verstuurd wordt op de datum van de pre-order levering!

SOLIT verstuurd naar alle landen in Europa. Vul het land waarin jij woont in tijdens het afrekenen en de verzendkosten worden automatisch berekend.

Ja, bij SOLIT is het mogelijk op achteraf te betalen met Klarna! Kies bij het afrekenen voor de betaal optie ‘

Ja, bij alle bestellingen die je bij SOLIT doet ontvangt je een Track & Trace code. Deze code ontvang je zodra jouw pakket bij PostNL is aangemeld. Check via deze link jouw pakket status!

Ongeveer 15 minuten nadat jouw bestelling geplaatst is ontvangt je een bevestigingsmail. Na 30 minuten nog geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer dan allereerst de spambox van jouw mail. Ook hier geen mail? Neem dan gerust contact met ons zodat wij je alsnog kunnen voorzien van een bevestigingsmail.

Wat leuk dat je bij ons een bestelling geplaatst hebt! Heb je een bestelling geplaatst op een werkdag voor 17:00 uur? Wij streven ernaar om jouw pakket de volgende dag te leveren.

Wegens corona kan het het erg druk zijn bij PostNL hierdoor kan het mogelijk zijn dat jouw bestelling vertraagt is. Excuses voor het ongemak. 

Op het moment is de primaire bezorg mogelijkheid, ‘verzending’. In de toekomst zullen ze mogelijkheden uitgebreid worden!

Als je een fout hebt gemaakt in je bestelling, door bijvoorbeeld een verkeerd huisnummer in te voeren, kunnen wij dit nog voor je veranderen. Wanneer je erachter komt dat dit gebeurd is, is het belangrijk dat je zo snel mogelijk contact met ons opneemt. Zo kunnen wij ervoor zorgen dat de fout zo snel mogelijk wordt gecorrigeerd. 

Betalen

Betalen bij solitsocks.nl

Wij maken het voor jou graag zo makkelijk mogelijk om een bestelling te doen. Om te betalen bij SOLIT kun je gebruik maken van:

– iDeal

Met iDeal kun je online betalen via de vertrouwde online betaalomgeving van jouw eigen bank.

– Klarna

Klarna is een van de bekendste betaalmethodes voor achteraf betalen. Met Klarna kun je jouw producten bestellen zonder direct te betalen. Heb je jouw SOLIT sokken besteld? Dan hoef je binnen 14 dagen pas te betalen! Makkelijk toch? 

– PayPal

PayPal is een wereldwijd online betaalsysteem dat particulieren en webwinkels kunnen gebruiken. Koppel je bankrekening of creditcard en betaal in enkele klikken met jouw PayPal Rekening.

– Bancontact 

Belgische klanten kunnen gemakkelijk betalen met de fysieke kaart die gekoppeld is aan tegoed op een Belgische bankrekening.

– Apple Pay

Apple Pay is de betaalmethode van telefoonfabrikant Apple. Elke Apple gebruiker kan deze optie aanvinken tijdens het afrekenen. Betaal snel, gemakkelijk en veilig met de betaalkaarten die jij hebt toegevoegd aan je Apple Wallet. Meer weten of Apple Pay? Lees het op de website van Apple. 

– Crypto

Het wordt steeds gebruikelijker om te betalen met cryptocurrencies . SOLIT blijft innoveren en ook bij ons is het dus mogelijk om te betalen met jouw favorieten cryptocurrencies! Kies tijdens het betalen voor de optie ‘betaal met crypto’ en kies jouw wallet.

Ja, bij SOLIT socks is het mogelijk om achteraf te betalen met Klarna! Selecteer ‘Klarna’ tijdens het afrekenen en betaal later.

Ruilen en Retourneren

Oeps, wij hebben een fout gemaakt bij het inpakken. Dit lossen we graag voor jou op! Neem gerust contact met ons op. Dan helpen we jou meteen verder.

Als je zou willen, kun je het verkeerde artikel alvast aan ons retourneren met behulp van het retourformulier. 

Je product retourneren of ruilen bij SOLIT is erg gemakkelijk en 100% gratis!

Ga naar deze link, volg de stappen en breng vervolgens je pakket naar een PostNL punt en verstuur deze.

Bewaar de Track & Trace code tot dat je zeker weet dat je pakket door ons is ontvangen. 

Zodra je pakket door ons ontvangen en goedgekeurd is wordt het aankoopbedrag binnen veertien dagen teruggeboekt, maar dit gaat meestal een stuk sneller! Het bedrag wordt teruggeboekt op dezelfde manier als je betaald hebt. Na veertien dagen niet je aankoopbedrag nog ontvangen? Neem dan gerust contact met ons op.

Je product retourneren of ruilen bij SOLIT is erg gemakkelijk en 100% gratis!

Ga naar deze link, volg de stappen.

Zodra wij jouw pakket hebben ontvangen, doen wij ons best om zo snel mogelijk het aankoopbedrag aan je terug te boeken. Dat duurt maximaal 14 dagen, maar gaat meestal veel sneller! Je krijgt de aankoopprijs terug op dezelfde manier als je hebt betaald. 

Na veertien dagen jouw geld nog niet terug? Neem dan gerust contact met ons op. Houd jouw ordernummer  van de terugzending dan bij de hand.

Ga naar deze link en volg de stappen.

SOLIT producten

SOLIT sokken vallen over het algemeen normaal. Dit houdt in dat je gewoon dezelfde maat sokken kan bestellen als bijvoorbeeld je schoenen. Om hier zeker van te zijn is er bij elk product een maattabel te vinden. Hier kun je precies zien hoe de desbetreffende sok valt.

Sokken van SOLIT beschikken over elastaan. Dit zorgt ervoor dat de sok perfect past om elke voet!

De sokken van SOLIT zijn gemaakt van hoogwaardige stoffen. Bij elk product staan onder het kopje ‘specificaties’ aangegeven van welk materiaal de desbetreffende sok is gemaakt.

SOLIT sokken zijn zo ontworpen dat ze niet horen af te zakken. Echter, het kan voorkomen dat de band niet aansluit bij jouw enkel zoals dat zou moeten.

Wij werken voortdurend aan het comfort en de Kwaliteit van de sok en het materiaal. Alle sokken uit het assortiment bestaan dan ook uit hoogwaardig katoen. Wel is dit in een perfecte combinatie met andere materialmen ontwikkeld. De SOLIT Classic bestaat uit 78% katoen. De SOLIT Casual zelfs uit 80% katoen. Hiermee voelt de stof comfortabel, zacht en is de kwaliteit zo goed mogelijk om de sokken lang te kunnen gebruiken.

Hoe kun je de lange kwaliteit zo lang mogelijk waarborgen? De sokken zijn gemaakt om in schoenen te dragen of om de voet op een zachte ondergrond. Binnenshuis zijn de SOLIT sokken goed te dragen, maar kies er bijvoorbeeld niet voor om deze buiten de deur te dragen zonder schoenen of op een vloer met veel scherpe onderdelen, zoals een houten vloer met splinters.

Heb je nog vragen? Bekijk dan de Blog hoe jij je sokken zo lang mogelijk goed kan houden.

Het SOLIT abonnement

Meld je aan voor het SOLIT abonnement via solitsocks.nl/abonnement, kies de samenstelling van je abonnement en je bent altijd gegarandeerd van leuke sokken. 

Na je aanmelding ontvang je direct je eerste pakket SOLIT socks. Je volgende pakket ontvang je na het volgende termijn waarin jij valt. Benieuwd wanneer dit is? Wij versturen je pakket altijd tussen de 2e en 10e van de maand na de betaling. Kijk in jouw SOLIT account wanneer jouw volgende betaling plaatsvindt. Wanneer wij de volgende betaling hebben geïncasseerd ontvang jij een mail met daarin een bevestiging.

Omdat je SOLIT member bent profiteer je binnen je abonnement altijd van GRATIS verzending en ontvang je elke periode hagelnieuwe SOLIT socks!

Het bedrag voor je nieuwe SOLIT socks wordt om de maand (jan/maart/mei/juli/sep/nov) rond de 27ste afgeschreven via automatische incasso. Hiervoor gebruiken we het door jou gekoppelde rekeningnummer. Een rekeningnummer kan maar één keer gebruikt worden.

Wij schrijven maandelijks af op de 27ste van de maand, de vaste data hiervoor zijn: 

  • 27 januari 
  • 27 maart
  • 27 mei
  • 27 juli 
  • 27 september 
  • 27 november 

De levering van jouw SOLIT socks is doorgaans de maand erna tussen de 2e en 10e van de maand:

  • februari 
  • april 
  • juni 
  • augustus 
  • oktober
  • december 

Houd jouw mail in de gaten rond de verzending voor de actuele levertijden.

Heb je nog niets ontvangen na de 15ste? Neem dan contact op met onze klantenservice.

Wij schrijven maandelijks af op de 27ste van de maand. De levering van jouw SOLIT socks is doorgaans de maand erna tussen de 2e en 10e van de maand.

Houd jouw mail in de gaten rond de verzending voor de actuele levertijden.

Heb je nog niets ontvangen na de 15ste? Neem dan contact op met onze klantenservice.

De verpakking past gewoon door je brievenbus. Het is dus niet nodig thuis te blijven. Tenzij je jouw verse SOLIT socks metéén aan wilt trekken.



Blijkt het SOLIT abonnement toch niks voor jou te zijn? Geen probleem, je kunt je abonnement eenvoudig zelf pauzeren. Wij hanteren een opzegtermijn van één termijn. Dit houd in dat, wanneer je pauzeert, je nog één keer verse sokken ontvangt. Pauzeren in een paar stappen:

  1. Log hier in op je account.
  2. Selecteer ‘Abonnementen’ in het menu.
  3. Klik bij het juiste abonnementen op ‘opzeggen/pauzeren’
  4. Je krijgt per e-mail een bevestiging van je keuze.

Passen er geen sokken meer bij in jouw sokkenla? Geen probleem! Je kunt je altijd eenvoudig afmelden, je zit nooit ergens aan vast. Meld jezelf gemakkelijk af door in te loggen op jouw account of door een mail te sturen. Onder het kopje ‘abonnementen’ in jouw account kun je jouw sokken abonnement binnen één klik opzeggen. Wanneer je jouw abonnement vóór de 20e van de maand stilzet, zul vanaf het volgende levermoment geen nieuwe sokken meer ontvangen.

Wij hanteren geen kosten voor het opzeggen, dit kan geheel kosteloos in jouw SOLIT-account!

Binnen het SOLIT sokken abonnement ontvang je om de maand 2 paar nieuwe sokken. Dit abonnement kost €10.95. Dit bedrag wordt om de maand automatisch geïncasseerd van jouw rekening.

Het grote voordeel van een SOLIT sokken abonnement is dat je altijd GRATIS verzending hebt, is dat even fijn!

Let op: We schrijven eerst af voordat we jouw SOLIT socks leveren. Je nieuwe sokken vallen om de maand tussen de 2e en 10e op jouw deurmat!

Het bedrag voor je nieuwe SOLIT socks wordt om de maand (jan/maart/mei/juli/sep/nov) rond de 27ste afgeschreven via automatische incasso. Hiervoor gebruiken we het door jou gekoppelde rekeningnummer. Een rekeningnummer kan maar één keer gebruikt worden.

Let op: We schrijven eerst af voordat we jouw SOLIT socks leveren. Je nieuwe sokken vallen om de maand tussen de 2e en 10e op jouw deurmat!

Op het moment dat je een openstaande betaling hebt, wordt er geen SOLIT socks geleverd. Zodra je betaling voldaan is versturen wij direct de sokken. Je ontvangt deze dan dus later dan je gewend bent.

Je kan de openstaande betaling gemakkelijk via je account voldoen.

  1. Log hier in op je account.
  2. Daar zie je precies welke betaling nog openstaat en kan je de betaling gemakkelijk voldoen via jouw bank.

Het is niet mogelijk om de automatische incasso te verplaatsen naar een andere datum. De vergoeding voor je abonnement wordt automatisch op vooraf bepaalde datum afgeschreven. Dit is altijd rond de 27ste van de betalingsmaand (jan/maart/mei/juli/sep/nov).

Kan jij op dat moment je abonnementskosten niet voldoen, dan ontvang je hiervan automatisch een betaalherinnering via e-mail. Je kan de betaling ook gemakkelijk via je account voldoen.

Tijdens het aanmelden heb je (door akkoord te gaan met de gebruiksvoorwaarden) toestemming gegeven voor een maandelijkse automatische afschrijving van je abonnementskosten. Je bent vrij om op elk moment je abonnement te op te zeggen via je account

SOLIT punten / spaarprogramma

Om punten te sparen heb jij een SOLIT-account nodig.

Wanneer jij vervolgens een bestelling plaatst krijg jij automatisch 1 SOLIT punt toegewezen bij besteding van elke €5.

Ben je benieuwd hoe veel punten jij hebt gespaard? Dit kun je gemakkelijk zien onder het kopje ‘SOLIT punten’ in jouw account.

Een tweede manier om punten te sparen is via een vriend of vriendin. In jouw account is jouw unieke link te vinden (onder het kopje ‘SOLIT punten’ –> ‘punten krijgen!’). Gebruik deze vervolgens zo: 

  1. Deel jouw unieke link met een vriend(in) of andere persoon die jij SOLIT sokken wilt adviseren of hiervan wilt overtuigen! 
  2. Laat diegene zijn of haar SOLIT sokken bestellen via jouw link.
  3. Is de aankoop afgerond via jouw link? Dan ontvang direct €5 shoptegoed

1. Met jouw gespaarde SOLIT punten krijg jij korting op jouw volgende bestelling! 

Heb jij punten gespaard? Dan zie jij tijdens het bestellen bovenaan de pagina staan hoeveel van deze punten jij kunt inwisselen. 

Heb jij 5 punten gespaard? Dan kan jij deze punten inwisselen voor €1. 

25 punten zijn dus €5 waard.

 

2. Een tweede gebruik is dat jij jouw punten kunt delen! Zet vanuit jouw account je SOLIT punten om in een kortingscode. Deze code kun jij vervolgens delen met een vriend(in) of bekende aan wie jij een korting gunt. 

Uiteraard kun jij ook gewoon jouw SOLIT punten voor jezelf bewaren :).

LET OP: om jouw punten te zien moet je zijn ingelogd in jouw account! 

In jouw SOLIT account kun jij precies zien hoeveel punten je hebt gespaard en op welke manier. 

Navigeer naar jouw account en bekijk onder ‘SOLIT punten’ jouw gespaarde punten!

Chat openen
1
Hi 👋,
Kunnen wij je helpen?