De vraag naar goede enkelsokken en sneakersokken groeit

De vraag naar goede enkelsokken en sneakersokken groeit-2

In 2020 begon SOLIT socks met de verkoop van echt goede enkelsokken en sneakersokken. Van enkele paren per week naar enkele duizenden die op dit moment wekelijks de deur uit gaan. "De sokken zijn in trek en dat merken we. Vaste klanten die zelfs in het prille begin van SOLIT al hun eerste bestelling plaatste, zijn nog steeds trouw aan het goede product dat wij leveren'.

 

Een jaar geleden bestond SOLIT nog uit een klein assortiment sokken dat bestond uit de klassieke sokken zoals de Classic en unieke sokken zoals de Originals Amsterdam. 1 jaar later is deze collectie alweer verdubbeld en die groei zal de komende tijd verder gaan.

 

 

Consumenten kiezen tegenwoordig liever voor kwaliteit boven kwantiteit. Dit vergeleken met daarvoor een maandelijks bezoek aan de winkelketen waar zij noodgedwongen steeds opnieuw de sokkenla kwamen aanvullen. "Dat betaalt zich op lange termijn wel terug. De klant voelt zich dagelijks meer comfortabel en krijgt ook nog eens meer waar voor zijn geld. Hierbuiten worden er minder sokken weggegooid wat weer duurzaam is".

 

 

 

Een SOLIT Team

 

Met een sterk team brengen we de sokken op creatieve manier aan de man. De groei van SOLIT is indrukwekkend te noemen. Er zijn inmiddels ruim 5.000 klanten die rondlopen in SOLIT sokken. Het gaat om een enkel paar als cadeau voor jezelf, maar ook grote pakketten die worden besteld. Sommige klanten besluiten zelfs om helemaal het roer om te gooien. Ze bestellen van elke maat een 9-pack en gooien vermoedelijk de gehele sokkenla in de prullenbak (voor de hele familie).

 

Van Klein tot groot, de SOLIT inpakservice pakt elke bestelling even graag op om deze de volgende dag tot aan de deur te bezorgen.

 

 

 

Ruim duizend paar per week

 

Na het aanvullen van het assortiment met meerdere kleuren, van bestaande designs en nieuwe designs, is de doelgroep die wij kunnen aanspreken weer een stukje gegroeid. Dit is ook waar het doel ligt voor 2023; zorgen dat SOLIT een zo breed mogelijke doelgroep kan bedienen door te onderscheiden waar wij dat kunnen met ons product. Zo verwachten wij het aanbod qua maatbereik te verbreden en zal een ander 'soort enkelsok’ zich snel presenteren. Deze plannen zullen tegen de zomer aan echt werkelijkheid worden.

 

 

De voorkeur loopt uiteen, maar dat de SOLIT enkelsok zijn functie ook bewijst tijdens de wintermaanden is een feit. De terugkomende klanten laten zich meer zien dan nieuwe, wat begrijpelijk is in de koude maanden, maar dat de enkelsok alleen in de zomer wordt gedragen is onjuist gebleken. SOLIT socks groeit verder door (ook in de winter :)).

 

Nog steeds niet overtuigd? Probeer zelf de beste enkelsokken die je ooit hebt gedragen!